Strona korzysta z cookies zg.z ustawieniami przegladarki.

Gabinet Logopedyczno-Psychologiczny "AKCENT" Kraków-Ruczaj

Anna Paluch, psycholog logopeda, specjalista ds. afazji dziecięcej



Oferta szkoleniowa

LISTOPAD 2020 - SZKOLENIA - CO MOŻNA PLANOWAĆ?

Długo nie podawałyśmy aktualnych informacji o szkoleniach, bo jak łatwo się domyślić, sytuacja pandemii nas zaskoczyła, pokrzyżowała plany, zmusiła do czekania...

Ostatnie informacje dotyczące szkoleń ukazała się w lutym 2020. Od tego czasu wiele musiało się zmienić, zmuszone byłyśmy odwołać kilka szkoleń. Czekałyśmy na bardziej bezpieczny czas, w którym udało się zrealizować dwa szkolenia w formie bezpośredniej - w Sosnowcu(sierpień 2020) i w Lubartowie (październik 2020). Obydwa zostały zorganizowane przez miejscowe poradnie psychologiczno - pedagogiczne. Serdecznie dziękujemy uczestniczkom obu szkoleń za życzliwość i cierpliwość, organizatorkom za świetną współpracę i wysiłek, a dyrekcjom obu placówek za zaproszenie. Liczymy na to, iż te szkolenia( z konieczności - jednodniowe) przyniosły oczekiwany efekt.

Jakie mamy plany?
Na razie z powodu trwającej pandemii terminy szkolenia w Bydgoszczy i w Tarnowie uległy przesunięciu. Obecnie przeprowadzić następujące szkolenie stacjonarne:
- w Tarnowie we współpracy z gabinetem MILAlogo (pani Agnieszka Madejska- zapisy i organizacja) w dniach: 20-21.02.2021
- w Bydgoszczy we współpracy z Centrum Szkoleń Afalog (pani Marlena Puchowska- - zapisy i organizacja) w dniach: 17-18.04.2021
W planie mamy szkolenie w Zamościu. Otrzymywałyśmy też pytania i wstępne zaproszenia z Warszawy i Białegostoku, ale nie doszło jeszcze do konkretnych ustaleń.


A czy planujemy szkolenia on line?
To pytanie było do nas wielokrotnie kierowane. Zdecydowanie wolimy szkolenia stacjonarne, ale ze względu na specyfikę sytuacji postanowiłyśmy we współpracy z wydawnictwem Komlogo przeprowadzić on-line szkolenia dotyczące narzędzia KOJD-AFA. Będziemy się starały, żeby to szkolenie miało jak najwięcej odniesień do praktyki. Szczegóły znaleźć można na stronie Komlogo.

ZAPRASZAMY!


Osoby zaineresowane wybranym szkoleniem, prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres e-mail: ania_paluch@gazeta.pl
Do maila, prosimy załączyc wypełniony formularz (pobierz formularz).




Anna Paluch - psycholog i logopeda
Od początku swej drogi zawodowej pracowała z dziećmi o zaburzonym rozwoju, w tym z dziećmi o zaburzonym rozwoju mowy i języka(krakowski ośrodek dla dzieci z afazją, obecnie specjalistyczna poradnia psychologiczno- pedagogiczna). Swoje doświadczenia praktyczne prezentuje w formie publikacji oraz dzieli się nimi od lat prowadząc szkolenia.
Współautorka AFA- skali a obecnie obszernego,wydanego przez Komlogo narzędzia KOJD- AFA (Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego). Wspólnie Z Elżbietą Drewniak - Wołosz podejmowała liczne działania na rzecz poprawy przepisów dotyczących warunków edukacji dzieci z n.m. o typie afazji. Od lat prowadzi zajęcia praktyczne dla studentów logopedii.

Elżbieta Drewniak-Wołosz - psycholog, neurologopeda
od ponad 30 lat związana zawodowo z ośrodkiem dla dzieci z afazją w Krakowie. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci afatycznych. Współautorka AFA- skali a obecnie obszernego,wydanego przez Komlogo narzędzia KOJD- AFA (Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego).
Autorka i współautorka artykułów poświęconych problematyce niedokształcenia mowy o typie afazji. Wspólnie z Anną Paluch podejmowała liczne działania na rzecz zmiany przepisów dotyczących warunków edukacji dzieci z n.m. o typie afazji. Od kilkunastu lat prowadzi z Anną Paluch szkolenia dla logopedów, nauczycieli i psychologów. Szkoli studentów podyplomowej logopedii.


RAMOWY PROGRAM NASZYCH SZKOLEŃ W PDF ZNAJDZIESZ TUTAJ



PEŁNA CHARAKTERYSTYKA PROWADZONYCH PRZEZ NAS SZKOLEŃ

I.2-DNIOWE WARSZTATY "NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI. DIAGNOZA I TERAPIA" są adresowane do logopedów, pedagogów, terapeutów, psychologów zainteresowanych poznaniem tego zaburzenia w sposób stosunkowo szeroki i pogłębiony. W programie są m.in.. treści dotyczące aspektów psychologicznych, neuropsychologicznych, językoznawczych. Szeroko omawiamy zagadnienia związane ze sposobem prowadzenia diagnozy, różnicowaniem, objawami i ich mechanizmami. Przez cały czas odnosimy się do konkretnychprzypadków dzieci, które omawiamy w przebiegu terapii, przedstawiamy liczne próbki ichmowy, prezentujemy opinie napisane o tych dzieciach w odpowiedzi na różne ich potrzeby. Omawiamy zasady, metody i szczegółowe sposoby terapii. Prezentujemy materiały filmowe i nagrania.



II.1-DNIOWE SZKOLENIE "NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI. TERMINOLOGIA, DIAGNOZA I CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA" są adresowane do psychologów i pedagogów zainteresowanych wiedzą na temat tego zaburzenia. Koncentrujemy się głównie na opisie objawów, mechanizmów, rodzajów tego zaburzenia. Mówimy o tym, że takie dziecinaprawdę istnieją i nie można ich opisywać jako dzieci z obniżonym intelektem i wadą wymowy.



III.1-DNIOWE SZKOLENIE "NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI. TERMINOLOGIA, DIAGNOZA I CHARAKTERYSTYKA ZABURZENIA." są adresowane do nauczycieli przedszkoli, którzy obok rodziców są pierwszymi osobami zainteresowanymi udzielaniem pomocy dzieciom afatycznym. Przypominamy informacje dotyczące rozwoju mowy,omawiamy specyficzne problemy dzieci.



INFORMACJE OGÓLNE I RECENZJE NASZYCH SZKOLEŃ


Czas trwania form SZKOLENIOWO-WARSZTATOWYCH omówionych w punktach od 2.-4.może być modyfikowany w zależności od potrzeb uczestników i zgłaszających się placówek.


Przewidujemy też formy warsztatowe dla rodziców dzieci z takim zaburzeniem oraz poważniejsze, cykliczne szkolenie dla specjalistów.


Zgłoszenia na warsztaty przyjmujemy na nr telefonu, jak też na adres mailowy (karta zgloszenia powyżej)
Szkolenie odbywa się w grupie min. 15, maks. 25 – osobowej. O konkretnych zaplanowanych miejscach i terminach będziemy Państwa informować głównie na drodze mailowej, prosimy też, żeby zaglądać na tę stronę.


Chcemy podkreślić, iż proponowane Państwu szkolenia dotyczą tematu, który jest nam bardzo bliski,czyli niedokształcenia mowy o typie afazji. Jest to zaburzenie rozwoju mowy i języka, które dotyczy ok.3-7% populacji dzieci.
Szczegółowe informacje na temat np. terminologii znajdą Państwo w pkt. warto wiedzieć. Z tymi dziećmi pracujemy od lat, więc to, co przekazujemy podczas warsztatów jest efektem naszych własnych doświadczeń i przemyśleń, a nie wyłącznie wiedzy podręcznikowej, której zresztą na naszym rynku wydawniczym ciągle brakuje. Staramy się za każdym razem wprowadzać nowe elementy, odnosić się do nowo przeczytanych ważnych książek, naszych nowych spostrzeżeń, nowych dzieci, z którymi pracujemy.


Ważne jest dla nas, by w pracy i podczas kontaktu z małymi lub dużymi pacjentami, nie popadać w rutynę, ciągle z zainteresowaniem śledzić i obserwować ich rozwój i nabywane umiejętności .


To samo motto przyświeca naszym warsztatom - być otwartym na uwagi, pytania, dyskusję; równocześnie dążąc do jak najlepszego przekazania wiedzy i doświadczenia, którymi dysponujemy.


Najczęściej prowadziłyśmy dwudniowe warsztaty dla logopedów, których założenia programowe zamieszczono w rubryce szkolenia. Odbyły się wielokrotnie w Krakowie, ale również: w Kielcach, Łodzi, Poznaniu oraz w Reptach na Śląsku.


Zacytujemy wybrane ze zgromadzonych ankiet ewaluacyjnych uwagi uczestników warsztatów.

"Prowadzące zaprezentowały bardzo ciekawy i obszerny materiał teoretyczny i praktyczny. Jestem przekonana, że udział w szkoleniu w znacznym stopniu pomoże mi w pracy terapeutycznej"


"Podobało mi się:
-informacje, które pomogą mi w prowadzonej terapii
-spokojny i wyczerpujący sposób prowadzenia zajęć
-zajęcia warsztatowe(polaczenie teorii z praktyką)
-możliwość obejrzenia sposobu prowadzenia terapii(filmy)
-dużo informacji praktycznych i odwoływanie się do przypadków w prowadzonej terapii
-utrzymywanie dyscypliny"



"Jestem bardzo zadowolona z udziału w szkoleniu. Dowiedziałam się nowych rzeczy, uporządkowałam wiedzę, to wszystko bardzo cenne. No i milo dowiedzieć się , że własne myślenie i pomysły zawodowe ida we właściwym kierunku. Bardzo dziękuję."


"1. Zajęcia były przeprowadzone profesjonalnie.
2. Podziwiamy wiedzę i doświadczenie pań prowadzących. To wielka przyjemność móc skorzystać z pomocy profesjonalistek.
3. Dziękujemy za część warsztatową i szczegółowe wyjaśnienie, jak przeprowadzić badania na podstawie AFA- skali.
4. Życzę powodzenia w pracy"


"Warsztaty bardzo bogate w treść merytoryczną. Prowadzące w sposób bardzo wnikliwy przedstawiły tematykę związana z terminologią afazji a także kierunki terapii logopedycznej. Przedstawiono ciekawe przypadki dzieci z różnymi zaburzeniami od strony językoznawczej i psychologicznej. Ciekawy był również pokaz multimedialny"


"Szkolenie było odpowiedzią na wiele moich pytań, wątpliwości dotyczących tego tematu. Bardzo dużo informacji jestem w stanie teraz sobie poukładać- z większą pewnością, że zrobię to dobrze.
Szkolenie w pełni spełniło moje oczekiwania, choć myślę, że gdyby było więcej godzin, to i tak byłoby o czym rozmawiać i zdobywać jeszcze więcej informacji."



"1. Zajęcia bardzo rzetelnie przygotowane pod względem merytorycznym. Bardzo dobre tempo podawania informacji.
2. Informacje szczególnie dotyczące zawiłej kwestii związanej z terminologią, podane w sposób bardzo przejrzysty.
3. Dla mnie szczególnie wartościowe były fragmenty dotyczące diagnozy różnicowej oraz samej terapii."